» En stol, flera stolar



Från vänster;
Tora, Bolagret
Chair one (Magis), Urban Living
Victoria Ghost, Kartell
Tolix, Urban Living

Jag tycker att det kan vara riktigt fint med olika stolar.
Finast är det att kombinera olika modeller i samma kulör, men det kan även bli fint att välja en och samma stol i olika färger (tänk som en färgklick till en annars stram och ljus inredning).
Att blanda olika stolar blir mer personligt än en färdig lösning.
Det är fint och effektfullt att ha svarta stolar till ett vitt bord eller tvärtom.
En fin stol behöver inte bara stå runt matbordet, det passar bra även i till exempel en hall där det kan vara skönt att kunna sitta ner. Man behöver inte alltid vara så traditionell, ibland måste man kunna tänka i nya banor. Det blir så mycket roligare då!
» Inredning & design | |
#1 - - Iris:

jag har verkligen stolmani just nu och tittar konstant på blocket, och alla nätbutiker efter något som passar. Det blir udda vita stolar runt mitt bord, än sålänge har jag en vit pinnstol.. :)



Tolix vill jag ha härnäst!



kram /iris

#2 - - Anonym:

Jag älskar stolar jag med, skulle kunna ha massor med olika fantastiska stolar utspridda lite överallt i lägenheten (skulle nog dock se konstigt ut)! Viktoria Ghost ligger långt upp på min önskelista. I lööööv it!



Ha en bra dag!

#3 - - Sockenvägens Söta:

Vilka härliga inspirerande bilder/kollage du bjuder på - underbart! Själv hade jag gärna haft en vit tolix här hemma, eller snarare 6 st... :-)

Och inlägget med det vita hornet en bit ner ger mig en idé... Tack för det!

#4 - - josse:

Önskar dig en Super mysig Jul, Med en massa gottit!!!

(bokstäverna kommer att finnas i webben =)



Stor Kram Josse & Snuffe

#5 - - Sockenvägens Söta:

Hoppas du njutit av en underbar jul - det har vi! Och ännu är den inte slut, härligt :-)

Den idén jag fick var att ta fram ett gammalt älghorn jag har och spraymåla det vitt och ev fästa ljuskoppar i det, tror det kunde bli fräckt... Men först ska jag övertyga mannen ;-) Kram

#6 - - Lissen dansar in !:

Stolar används nuförtiden inte bara att sitta på.

En inredningsdetalj som kan varieras på många sätt.

Snygga stolar, förresten.

Upp