» Blåa nyanser som för tankarna till havet





Bilder: Pia Ulin

Blått är en färg som jag aldrig har varit speciellt förtjust i.
När vi var små, jag och min lillasyster, var det alltid hon som ville ha ett blått rum. Blåa tapeter. Blåa småsaker.
Jag hade ett rum med stjärnor. Ett med gula tapeter. Ett tag var hela väggarna fyllda med affischer. Aldrig blått.
På senare tid har jag insett att blått kan vara ganska fint.
Det är fortfarande ingen favoritfärg, men det kan vara riktigt snyggt att blanda olika blåa nyanser. Och ännu härligare blir det om man blandar det med lite grått, vitt och svart.

Igår blev det ännu en sväng till Stockholm.
Slog till på lampan från Bolagret och fick med mig lite småsaker från Ikea.
Bland annat två av de populära Björkefall ljusstakarna. I vitt såklart.
| |
#1 - - Åse:

Jag älskar det, blått alltså och allt som har med färgen att göra. Själv hade jag också ett gult rum när jag var liten och nu klarar jag inte av färgen, inte i inredningssammanhang i alla fall. Så kan det vara!

#2 - - Anna-Karin:

Riktigt läckra bilder och ruffigheten ligger ju trendmässigt helt rätt den också :-)

#3 - - Amy:

Svar: Ja det är underbart när man är färdig med allt. Jo fast vårat stora skafferi är ju förråd också så det var inte jätteroligt. Vi har vår sortering och allt där inne så det var kassar överallt! Men som sagt, nu känns det gott att det är gjort.



Nej jag är så trött på att tvätta. Tvätta går men att hålla på med att vika allting efter DET är tråkigt.



Ha det så gott!

Upp