» Svart porslin från BRUKA DESIGN





För drygt ett år sen började jag praktisera på Hellmanska Gården, i och med min utbildning till butikschef. Det var ungefär då som jag fick upp ögonen på riktigt vad gäller porslin och köksprodukter. Att gå hela dagarna och se olika serviser och porslin sätter sina spår. Vissa saker fastnar. Som porslinet från Bruka. Jag älskar det. Jag hade lite beslutsångest innan, men nu är jag nöjd med mitt val av svart porslin. Om jag vill senare kan jag alltid köpa till en annan färg. Vit ligger närmast till hands i så fall.

Valet stod också mellan Bruka och Matteus - men Bruka vann.
Min kära mor samlar på ljusblått matteusporslin, så jag får en dos av det varje gång jag är på besök där.
Gillar deras porslin också, men ser man till priset är BRUKA bättre. Eller billigare. Och minst lika fint.
| |
#1 - - Siri:

Har du gjort z-mallen själv?

Porslinet är verkligen jättefint!Blir lite sugen på att köpa det..

#2 - - C:

visst är det tyget grymt? jag älskar det! min sambos snälla mamma sydde en grymt fin hissgardin i mairos blomma-tyg och det blev fantastiskt fint, så har du ett fönster över kanske det kan vara en idé! :)

#3 - - FURNISH.etc inredningsblogg:

Åh vad fint det porslinet är! Snyggt med svart också! Tycker du valde helt rätt :) HA en fin onsdag!

Upp