» Som balsam för själen

Igår hade jag en så underbar eftermiddag och kväll.
Efter att ha jobbat hela dagen anlände vi till Eriksdal (vi är katt- och husvakter åt mina föräldrar som är utomlands). Satt ute och läste en tidning, fick en massa ny energi (annars brukar jag ha en tendens somna på soffan när jag har jobbat hela dagen), tog en dryg timmes promenad helt själv i skogen. Underbart. Tittade på fölet som är här i närheten och bara njöt av att vara ute i skogen.

När jag kom tillbaka från min promenad behagade sig katterna också att komma hem en efter en (mitt tidigare försök att koka fisk för att locka hem dem misslyckades och jag var orolig att de inte alls skulle dyka upp). Gosade en massa med dem. Det kan få en på bra humör oavsett hur det var innan. 

Att dagen sedan avslutades i sängen med Lillkisse på kudden var bara en stor bonus som gjorde hjärtat gott. Jag hoppas att han vill sova där i natt också. Och resterande nätter de här två veckorna.
 
Det är skönt att kunna koppla av och bara njuta lite. Som balsam för själen.
Nu ska vi sova och i morgon bär det av till Stockholm en sväng. Lite shopping oc kusinbesök.
» Min vardag | |
#1 - - sara:

styrketräning, joggar, kondition osv.. :)

#2 - - Malin-Hockeyfruga:

hihi ja :) de kan man inte få för många av ;P

härligt med en långpromenad:)

#3 - - italienarna:

Bra att du trivs. Har Anton det lika bra? Vi har det ocksa bra, trotta i benen av allt spring i bergen bara....men notbruna!

Upp