» Hemtrevligt med en touch av nonchalans och råhet





Bilder: Alvhem Mäkleri & interiör

Översta bilden. Jag gillar de låga hyllplanen, med veden under (ved gör det lite hemtrevligare på något sätt), den annorlunda och snygga bokstaven, tavlorna i svart och vitt på väggen och växterna.

Nedre bilden. Varför sitta och titta på väggen vid arbetsplatsen när man kan blicka ut över rummet. Nonchalant, men fint prydda väggar. Idéen med att ha presentpapper framme i fin förvaring har funnits i mitt lilla huvud under en längre tid nu och trådkorgen på bilden fungerar utmärkt till detta ändamål.

För att se fler bilder från detta hem - klicka HÄR.
» Inspiration Hem | |
#1 - - Åse - Interiörguiden:

Jag tyckte interiörerna var riktigt fina, jag gillar speciellt bilderna som var upphängda på vajern, kul idé.

#2 - - Hanka:

Ja, riktigt jävla snygg! haha ;)

#3 - - Jelene:

Sv: Hehe, så lite så :)



Ja eller hur! Har längtat efter sjunde säsongen :D

#4 - - Eleonore:

Gud va snyggt!



Kan förstå att den var god :D

#5 - - jonnakronlid:

fin blogg =)

#6 - - Pysseliten:

vekligen fint .

#7 - - Frida Stigevik:

my GOD, så fint!

#8 - - Sandra:

Jag ska utbilda mig till stylist/make-upartist :)

#9 - - Milla:

Vad fint!



Sv: Tack!

Haha "typiska och typiska"...jag har gjort bondkakor, kokostoppar, drömmar, olika sorters sockerkakor och chokladkakor, kanelbullar (sâklart), olika muffins, kladdkaka, äpplekaka med vaniljsâs och olika pajer...

Nästa gâng blir det vitkladdkaka med hallon ;)

#10 - - InneoUte-Malin:

Visst ser det en smula nonchalant ut - men oftast krävs det ju nästan mer eftertanke att få till en nonchalant stil utan att det ser rörigt ut. Riktigt fint är det i alla fall. Särskilt den översta bilden. :-)

#11 - - Josefine:

jaa, den är frän :D

#12 - - ubeauty:

SV: Tack för kommentaren, vad glad jag blir, jag ska fortsätta besöka din intressanta blogg ;D



KRAMAR

#13 - - Lotte:

Haha, ja du har rätt! Snygga bilder!

#14 - - PAULINE:

JAAA! Men gud vad roligt! :) Klart jag kommer ihåg dig! Tänkte faktiskt på det när jag kommenterade din blogg förut, men hittade inga foton på dig och blev osäker om det var du, trots namnet. Men vad kul!! :) Allt bra med dig nuförtiden? =)

#15 - - CAMIE:

SV: Tack så mycket ^^,

#16 - - Jonna:

sv; Hoppas det! :)

Gillar verkligen inredningen på första bilden, hyllan är sjukt cool och tavlorna som hänger på bandet är coola :D

#17 - - Johanna:

sv: Tack så jättemycket!



Gud vad fint den där lägenheten var inredd. Så vill jag ha det när jag flyttar hemifrån... Hoppas du får en fin dag :)

#18 - - Sandra:

Gud va snygg design asså :)

Såg så modernt och fräsht ut på samma gång :)

#19 - - Milly:

Gillar att man bara kan hänga upp och placera ut lite saker och ihop blir det kanoncoolt!



Sv: jaavisst, jag tyckte med det, han var cool med som sprang med sin turslips:P

#20 - - Sofia:

SV: Verkligen. Vit choklad är ju bara så gott. :D Sjuk timing att jag läste detta igår. Idag hade vi deadline på en recept-illustrations-uppgift och då var den en som gjort just kladdkaka med vit choklad. :D



Åh jag hade aboslut inte haft något emot att ha en sån där liten kreativ hörna i min lägenhet. :D Hur fint som helst.

#21 - - Nilla:

Fint att titta ut över rummet! ...bara man hade lite mera plats och om man kunde gömma undan alla sladdar på ett bra sätt! :-)

#22 - - Helena ROOM AND SERVE:

Detta måste vara bland de mest populära reportagen hos Alvehms, alla har blivit vårtokiga i detta :)

#23 - - Martina:

Sv: Ja det bli ju lätt så att man fastnar i soffan och inte orkar röra på sig, men tycker man det är kul så kommer man sig nog iväg :) Egentligen är det nog ändå bäst att köra på gymmet genast efter jobbet, så kan man inte fastna i soffan :) Eller ta med en kompis så kan man inte säga "äh jag orkar inte" :)

#24 - - Materielltjej:

Verkligen trivsam lgh



Du, har du ngn gång blivit kontaktad av fotografen för foton som man länkat till mäklarna. Oftast är det ju egenföretagare som fotat för mäklarna. En hittade mig en gång där jag använt bilder han fotat på ett objekt i Gbg. Han påstod att vi skulle kunna gå in och kolla vem som är fotograf om man tex har photoshop och att man bör länka till dem oxå och inte bara mäklaren. Helt förståeligt om man hittar vem som fotat

#25 - - BITTERFITTAN RUT:

Riktigt JÄVLA snyggt. mjau!

#26 - - Sissi:

sv; tack! längtar också till våren! ;)

#27 - - Sara:

Oh va härligt vitt :)



sv; ja de e störande, men men :)

Ja jag måste verkligen testa den! :D

#28 - - Francesca:

riktigt stiligt på något sätt (:

#29 - - emelie:

Hejhej, jag kom nyss in på blogg. jobbar du något inom hem inredning? För det är min stora passion, har varit enda sen jag var 10. Bor nu i england men ska hem om några månader för att börja studera i sverige förhoppningsvis inom inredning :)

#30 - - Louise:

sv: Ja det ska jag absolut testa. det är ju skitbra om man är less på vanliga kladdkakan :)

#31 - - Kalasgott:

Sv: Men vad kul!!! :) Jag kommer också att göra det, och då skall jag ha massor av hallon till.. mums!!

#32 - - Erika:

sv: Nu är ju visserligen sportlovet slut, men skönt var det iallafall :)



Okej, vad bra att den var god :) Jag älskar ju vit choklad så den kommer nog falla mig i smaken :)

#33 - - sara:

så fin blogg!



kramis

#34 - - Alexandra:

Ett coolt hem! gillar också hyllplanen & bokstaven.Har blivit en riktig Bokstavsnörd!hi,hi.Tolixpallen är också en favorit,vill ha vill ha!!Kraaam!!

#35 - - cammie:

fin blogg. absolut! =)

#36 - - Jessan:

Jag tittade på alla d bilderna du hade o jöööösses vilken dröm du bor i!!! heeeelt fantastiskt!

#37 - - JENNY:

SNyggt!

#38 - - Nath:

Riktigt snyggt ;)

#39 - - Caisa:

Love, love, love! Snyggt och stilrent :D

Upp