» Fullträff för Dixies nya kollektion



Bilder: Dixie

Dixies vårkollektion är en fullträff, åtminstone enligt min mening.
De prickar in två av mina favorit trender, det ruffa och lite slitna och siffror (ord också, men just här känns siffrorna mer spännande). Materialen som går i trä och betong känns gediget och helt rätt. Dessutom blir det en skön kontrast till varandra.

Jag vill ha alltihop. Fast jag inte har någon trädgård.
Mina absoluta favoriter är betongkrukorna och träbackarna med siffror.

» Inspiration Trädgård | |
#1 - - Mia:

Japp, helt perfekta:) Fullträff javisst:)



ha en fin torsdag, kram Mia

#2 - - Jenny:

Läckra absolut! Men här ska det nog bli svart och vitt blandat några glada färger att plantera i i vår och sommar :-) Kram Jenny

#3 - - I LOVE SUGAR:

Vad snygga.. Passar till "sommar-stugan"

#4 - - PAULINE:

jaa, superkul! :)



japp. det är full rulle med jobb. läser även en distanskurs på halvtid i journalistik via karlstads universitet. själv? vad pysslar du med? jobb/plugg?



kramar :)

#5 - - Nilla:

Jag är sugen på de betongkrukorna! Jag bloggade om dem för ett tag sen men har inte sett dem mer än på bild ännu. Kanske ska ta en tur till Mio och se om de finns inne... Ha det bra.

#6 - - JENNY:

Javisst är den!

Billig också! :)

Kram

#7 - - Sofie:

Jag håller med dig, riktigt fina grejer! Åh, vad jag vill börja pyssla i vår lilla trädgård nu...

#8 - - Ubeauty:

SV: Ja självklart vill jag det!, varsågod ;) tack för recept-tipset! Ja visst är det det bästa som finns! =D



#9 - - Jasmine:

Svar: Va kul att du inte ville sluta läsa min text! Din kommentar gick rakt in i hjärtat. Tack.

Kom gärna tillbaka och läs fler texter. :)



Kram <3

#10 - - Jelene:

Sv: Gud vad kreativt av dig :) Själv hade jag nog bara målat fel :P

#11 - - Anonym:

hehe mamma hade varit in på startsidan och kommenterade ett recept på en vit kaka som såg sååå god ut:)

#12 - - Cecilia, Kär-Smycken!:

Gillar pallarna. Längtar till våren när jag kan pyssla ute i trädgården igen.



Sköt om dig och ha en härlig dag!



Om du tycker om min blogg får du gärna gå in här:

http://iiddaaar.blogg.se/2010/march/10-finalister.html#comment och rösta på mig i månadens blogg. Jag är nr 10!

#13 - - Materielltjej:

Hej, jo det är ju ganska svårt att veta eller hitta beroende på vad mäklarna gör med bilderna men man ska kunna hitta det genom att gå på egenskaper via photoshop eller annat bildbehandlingsprogram. Dock funkar det sällan pga att de blivit rippade innan de laddats upp. Jag blev bara paff att en fotograf råkade hitta sina bilder och bad mig länka till honom, chansen är inte så stor

#14 - - Anonym:

hehe fast vi bor inte i samma stad.. och mamma hatar att baka:p

#15 - - Mamma:

Du kan få låna lite av min trädgård;)

#16 - - Linnea:

sv; hehe ja det finns det nog. :)



allt bra med dig :) ?

#17 - - monika:

sv: gud vad bra =D

mot köket ^^

#18 - - Åse - Interiörguiden:

Håller med, det är jätte fint, jag gillar speciellt krukorna!

#19 - - Lundagård:

Elegant, stilren och inspirerande blogg :-) kul att hitta hit!

#20 - - Jessan:

håller med dej! jätteläckert!

du kan få låna en del i min trädgård;) hihih!

#21 - - Frida:

vadå, bara vanligt vatten? blev det bra?

Jag tyckte nämligen det lät så starkt med 3 msk juice.. borde nästan ta över choklad smaken.

Men annars lät det super gott!

#22 - - Jelene:

Sv: Okey ja det får man säkert göra kan jag tänka mig, men jag hade nog ändå målat fel haha :D men det är klart, övning ger ju färdighet :) Bara att måla över om det blir fel :)

#23 - - Rebecka:

Gör det du kommer inte att bli besviken:)

#24 - - Eleonore:

Vilka härliga möbler och grejer!



Visst är det gott med kladdkaka på fik :D

#25 - - monika:

sv: ja, tårta gillar vi (y)

#26 - - PAULINE:

Ok, vad roligt! Jag har också läst en butikschefsutbildning tidigar faktiskt. Jobbar inte alls inom handeln nu. Men tror den är bra att ha med dig ändå.



Pysslar du ngt med hästar fortfarande då? :)



KRAM!

#27 - - Sofia:

Åh jag älskar också sånt där. Betong och slitet trä! Undbara kontraster. Jag har gamla originalsockerlådor, som jag fått av min farmor. Jag fullkomligt älskar dom. Har tre stycken som står framme i vardagsrummet. Dock förstår min farmor inte grjen och har frågat massa gånger om dom verkligen ska stå framme. För henne är ju det bara gamla slitna lådor liksom. :D

#28 - - InneoUte-Malin:

Tjusigt! Jag tar gärna ett gäng träbackar till vårens planteringar.

#29 - - Cissi:

Snygga saker, måste kolla in deras hemsida nu ;)



Trevlig helg!

#30 - - S A N D R A:

hej :D skulle bara fråga dig om den vita kladdkakan :) tyckte den såg sjuukt god ut och vill baka den imorgon :D men tror de gör ng tom ja skippar apelsinen`:)

#31 - - Linnea:

sv; hehe okej! den första är hemskast tycker jag, när äcklet håller på med sina hemska saker hela tiden. :/

#32 - - HANNA - rock & roll satisfies my soul:

Hoppas du får en bra helg :}

kram, http://hannaest.blogg.se

#33 - - before29:

ohh fräscht o fint..

#34 - - Lola May:

Härliga saker..

Mina föräldrar bodde redan här så efter studenten bestämmde jag mig för att studera turism här nere. :)

#35 - - Lina F:

Svar: Åh tack så mycket! :))

#36 - - Film-Bloggen:

Hej, om du gillar filmer ska du kolla in min blogg, jag lägger ut några filmtips om dagen och om du har en film som du tycker är bra så kan du skriva en kommentar till mig så kan jag skriva om den på bloggen :) Kram på dig :)

#37 - - Caroline:

Oj så fina saker - tack för tipset! Ska vi ses snart? :-)

#38 - - Milla:

Sv: Vad skönt att snön börjar smälta. Har förstâtt att ni hemma i Sverige börjar bli riktigt trötta pâ den nu.



Vad fina dekorationer till trädgârden. Tycker att det blir en fin matchning med det lite hârda, kalla stuket varierat med gröna växter och gulliga färgglada blommor.

#39 - - It's a house:

Hej och tack för din goa kommentar! Det värmer!!! Ja visst är de nsygga de där backarna, skulle gärna ha ett par i min blivande trädgårdsbod. Åh va kul det ska bli med trädgårdpyssel i sommar, det bara kliar i fingrarna!



//Karolina

#40 - - Caroline:

Dear, vad tycker du att man kan ha för väggdekorationer till en tvättstuga? Vi har helt vita väggar där. Tror du jag kan måla själv, eller har du sett några snygga färdiga tvättstugewallies? :-) Du som är så duktig på inredning.

#41 - - jenny:

Snyggt!snyggt! Gillar också betongkrukorna.

#42 - - EmmaConstance:

Svar: Nejmen precis. Tycker inte heller om när det är massa skrikiga färger och sådär. Men det här funkade :)

#43 - - S A N D R A:

sv: oki, vad bra! tack för tipset :D

#44 - - Helenas Hem -Om livet på landet:

Mycket som var snyggt där. Kan tänka mej att det mesta kan få flytta hem till mej! :)

Tack för besöket hos mej.

#45 - - Iris:

Ja den där träbacken vill jag ha! Vet inte till vad, eller var den skulle stå.. men sånt kan man lösa i efterhand :)



kram /iris

Upp