» Back to nature

Den största klyschan inom inredning och design måste vara att blanda gammalt och nytt. Modernt och nött.
I inredningstidningarna brukar det finnas en liten ruta där familjen (som bor i huset där reportaget är gjort) får dela med sig av sina bästa tips - och i nästan varje ruta står det att man ska blanda gammalt och nytt. Orden och formuleringarna kanske skiljer sig en del, men budskapet är alltid detsamma.
Förut kunde jag tycka att det kändes uttjatat och ibland till och med lite överreklamerat, den känslan är totalt utbytt idag. Ett hem som är uppbyggt av en enda serie av möbler (från vilken möbel-kedja som helst) känns opersonligt och stelt. Som ett kataloghem utan själ. Att blanda gammalt och nytt ger en härlig känsla av liv och personlighet samtidigt som det blir så mycket mer hemtrevligt.

Jag älskar verkligen den högblanka vita och moderna stilen, det ska vara raka linjer och inte så mycket krusiduller. Det ska vara stilrent och ganska minimalistiskt. Att blanda detta med några utvalda saker från loppis eller naturen gör stilen fulländad. Enligt mig. Jag tror på klyschan - blanda gammalt och nytt!


| |
#1 - - Åse - Interiörguiden:

Jag håller absolut med dig, något annat som jag också försöker tänka på är att bara omge oss med prylar och möbler som vi verkligen älskar, resten är bara att slänga ut, sälja eller ge bort. Det är inte alltid så lätt kan jag säga!



Kram

#2 - - Anne, anness design:

Ja, det är då ett hem blir personligt.

#3 - - Jenny:

Håller med - blandat är bäst :-)

#4 - - Nilla:

Jag håller med dig! och Åse här ovanför.

Det svåra är att hitta rätt gamla saker :-)

Upp