» Årets adventsljusstake



Adventsljusstaken från Cult Design får vara med i år igen. Den är så enkel och stilren så den kommer nog att få hänga med länge. Förra året såg den ut såhär. Har pyntat lite i köksfönstret också. Gjorde en boll av mossa med likadana vita bollar i som i adventsljusstaken och i en likadan kruka har jag satt en dikesgran. I vardagsrummet har jag en dikesgran i en glasburk. Enkelt och naturligt - precis i min smak. Får jag till några fina bilder så ska ni få se det också sen.

Hur har du pyntat för julen?

| |
#1 - - Tina:

Vad fin! :-)



Hittills har jag satt upp julgardiner i köket, en "minigran" (eller vad det nu kallas) utanför ytterdörren, julstjärnor/ljusstake i fönstren, några juliga ljuslyktor och ett fåtal tomtar/änglar. Det får nog räcka så tills det är dags för julgranen (dock lär det väl fyllas på av barnens julpyssel under tiden).

#2 - - Obs! Anonym:

Jag skulle vilja se hur det gick till när du plockade blåbärsris och mossa he, he...eller var det du eller...hi hi

#3 - - Sofia:

Anonym (eller ska jag skriva mamma?!) - Jag har ju bilder på det också, kanske ska lägga upp dem här? ;)

#4 - - Nilla:

Jättefin! Jag har också en Solanum :-)

#5 - - Hanna - Whiterainbow:

Väldigt fin stake! :)

#6 - - Anna-Karin:

Den är verkligen jättefin. Brukar själv köra lite olika mossor med vita pärlor i men det var lite väl fruset för att plocka mossa i år så det blev nötter den här gången istället.

Upp