» Tisdagstema - Loppisfynd



Veckans tisdagstema på Fabriken är Bästa Loppisfyndet.
Jag väljer att ta med alla mina loppisfynd. Vilket i och för sig inte är så många. I skrivande stund kom jag
på att jag glömde registreringsskylten jag har fyndat på Tradera och en sockerlåda. Blev några fynd ändå. 
Hur som helst. Jag är både lite kräsen och känslig när det kommer till loppisar. Ska jag slå till ska det vara
något jag verkligen gillar. För att jag vill ha känslan man får när man blandar gammalt och nytt.

Fynden då.
Tavelramar, en bra grej att fynda på diverse loppisar. Måla om i önskad färg och nyans.
Mycket roligare ramar än de man köper i butik idag. Fungerar utmärkt utan något i.
Annars kan man göra som Fröken Fräken, sätta lite spetstyg i ramen. Fint som attans.

Ljusstakar, kan man nog aldrig ha för många av. Jag blandar mina med nyköpta i samma nyans.

Glasburkar, stora som små. Användningsområdena begränsas enbart av din fantasi.
Fyll dem med ljus, blommor, kottar eller kanske dina mest använda köksredskap. You name it. 

Kika in HÄR för fler loppisfynd!
| |
#1 - - Jenny:

Hej Sofia!

Tack för besöket hos mig! Vilken fin blogg du har:)

Visst är de fina de gamla regskyltarna, jag har oxå hittat några på Tradera.



ha det bra!



kraam Jenny

#2 - - Annelie:

Hejsan!

Kul med Nyköpngsbor som kikar in....fina fynd har du med

jag fyndar ofta på Tradera...periodvis

Sen finns det en Loppis ut åt Tystberga, Bogsta -Högeråns Loppmarknad - utmed Gamla riksettan vid Sättersta.

Där har jag fyndat en del, tror att de bara har öppet på helgerna nu

Sen på den vägen också, vid uppsakullefinns också en loppis som hade öppet i sommar iaf

Lycka till

Kram

Annelie

#3 - - Sara:

Måste ju säga att du har en av mina favoritbloggar! Följer den slaviskt! =)

#4 - - Elin:

Väldigt mysig blogg du har :D

Vill du följas via bloglovin?



Kram!

#5 - - Annelie:

Hej igen!

Om du är intresserad av konst så målar jag en del med

Kika gärna in på

http://anneliesakvarell.blogspot.com/

kram

#6 - - NINNIE:

sv; Va kul:)

#7 - - Milla:

Älska loppis. Håller med om att man absolut ska köpa ramar och tavlor på loppis!

#8 - - Linda:

Sofia! Harru sett att Tyra Sjöstedt har dej som en av veckans 5 bloggar? Coolt jue :D

#9 - - Therese:

Håller helt med, ljusstakar kan man inte ha för många av och ramarna man hittar på loppis är bra mycket finare än de nytillverkade.

Upp