» Gamla dörrar & fönster



Någonting som jag verkligen uppskattar och tycker om i huset är alla gamla dörrar.
De är så fina och skapar en känsla som är svår att få med moderna dörrar.
Dessutom är de perfekta att hänga små söta saker på.

Igår åkte vi till Örebro för att köpa några gamla fönster som jag hittade på blocket.
Har tänkt göra ett skåp att ha i köket, där vi kan förvara allt porslin (och lite fina saker såklart!).
Idé och inspiration HÄRIFRÅN.

Om ni har vägarna förbi Örebro så måste ni gå in på CE, jag sälskade den butiken!
Det var en riktig inspirations-boost att gå runt där, ville ha precis allt - framför allt känslan.
» Huset | |
#1 - - Jenny:

Mysigt, ser så mycket fram emot fler bilder från ert nya hus :-)

Ha en fin vecka! Kram Jenny

#2 - - Therese:

Åh, ska du bygga ett sånt skåp! Det är min dröm också:) Hade ett skåp på g från Lauritz häromdagen, men så glömde jag av det... kan du fatta att man glömmer? Nej, inte jag heller. Och det var så klart det perfekta skåpet. Men gött att man kan bygga ett själv då!;)



Ser fram emot bilder sen! Kram Therese

#3 - - camilla:

Håller med dig! Tyvärr är det noll charm i dörrarna vi har i vårt nuvarande hus. Hoppas på att hitta några fina begagnade annars blir det nya.



Kram på dig!

#4 - - Ylva:

håller också med ang dörrar, det skapar sådan karaktär! Vi har helt ok dörrar men fula handtag i guldfärgad metall. Hua. Surfar med jämna mellanrum på byggfabriken för att beställa nya, men tidsenliga. får se när det äntligen händer man får ju för sig att man måste måla om dörrarna då också och det tar ju emot när man har ett tiotal...

Upp