» Puderrosa och grafiska former



Lite inspiration i urklippt format. Mitt senaste projekt här hemma är att rensa bland alla inredningstidningar
som ligger på hög. Klipper ut de finaste bilderna och det som inspirerar mig mest och sparar dem i en låda. 

Färgskalan går i vanlig ordning i svart och vitt med toner av puderrosa och trä. Det där med rosa är rätt
nytt för min del, har aldrig haft en riktig rosa-period i mitt liv. Kanske är därför jag uppskattar färgen nu.
Att rosa harmoniserar väldigt fint med mina andra favoritfärger (eller brist på färg - välj själv!) är ett plus.

Fina tryck, typsnitt och grafisk formgivning över huvudtaget är det som jag blir mest inspirerad av
för tillfället. Så pass att jag har beställt några böcker i den andan. Ni får se när de landar i brevinkastet!
» Inspiration | |
#1 - - camilla:

Spännande att se vad som dimper ner i ditt brevinkast!



Jag håller på att göra samma sak här hemma, river ut sidor med inspiration för att sätta i plastfickor i en fin pärm! Så mycket enklare än att hålla reda på än alla tidningar.. :)

#2 - - Ylva:

det är ju ett helt underbart projekt att gå igenom tidningar! Jag gör det ibland och klistrar in i en bok. Superinspirationsboken!

#3 - - Dessi - Home and desire:

Härligt med lite färg! :) Borde också gå igenom lite tidningar och rensa... Men vi har ju fortfarande plats till dom så!

#4 - - Hemtrevligt hos Johanna:

Rolig projekt! Åh, rosa är fint! Det känns som om jag alltid har en rosa-period. Har älskat färgen så långt jag kan minnas. :)

Upp