»Svart hotellinredning att inspireras av



Bild: Hotel Habita MTY

Hotellet Habita är ett designhotell i Mexico som går helt i svart och vitt. Helt i min smak med andra ord.
Att förvara glas och porslin i ett vackert skåp är både praktiskt och fint att se på. Vackrast om man förvarar
sina favoritsaker synliga. Med vitt som bas skulle jag välja att antingen bryta av med ett skåp i svart
(som på bilden) eller ett vitt. Bloggaren AnnaLeena har ett fint skåp i vitt.

Jag skulle behöva ett hus för att kunna leva ut alla drömmar och inredningsidéer jag har!
Hittade ett fint på hemnet idag. Lite dyrt, men ändå som man får räkna med att betala för ett hus här i
krokarna. Men samtidigt. För samma pengar kan man nästan bygga nytt och få allt exakt som man vill ha det.
Och på samma gång så gillar jag lägenheten, läget och bekvämligheten.

Hur bor du? Trivs du eller skulle du välja något annat om du hade möjligheten?
» Inspiration Kök | |
#1 - - gella:

Bor i radhus och drömmer om både nytt hus (utan insyn och bättre solningsmöjligheter även om vi har en stor balkong) alternativt lägenhet och ett sommarställe... Men just nu med två små tjejer så är det egentligen perfekt med radhus där tjejerna kan leka fritt utomhus och med en liten trädgård för oss som har allt annat än gröna fingrar... Så jag är nöjd som vi har det. :)

#2 - - tinajo:

Jag vill gärna bygga hus - vi står i tomtkö så vem vet... :-)

#3 - - Therese:

Jag bor i en trea och trivs...ibland! Eller oftast iallafall haha. Skulle gärna vilja bo i hus för att ha plats med alla loppisfynd och kunna göra om lite mer hemma. Men det får bli ett annat år.



Jobba inte ihjäl dig nu då när du måste jobba för tre;)



Kram Therese

#4 - - Therese:

Jag bor i en trea och trivs...ibland! Eller oftast iallafall haha. Skulle gärna vilja bo i hus för att ha plats med alla loppisfynd och kunna göra om lite mer hemma. Men det får bli ett annat år.



Jobba inte ihjäl dig nu då när du måste jobba för tre;)



Kram Therese

#5 - - isa:

Jag önskar att vi hade större hus men annars trivs jag bra. vi har en liten yta men välplanerad efter våra behov och det gör att det funkar. Dock våndas jag över att vi måste flytta om vi får ett till barn och när det blir dax för stora sängar i rummen blir det problem då mycket av den fasta inredning som husgarderober och slott måste rivas. men det är då det ;)



#6 - - Hanna - Whiterainbow:

Vi hyr hus, provar på att bo i hus.. men jag vet ej? jag är nog kanske lite mer bekväm så lägenhet är ett bättre val för mig :)

#7 - - Dessi:

Vi bor i hus. Och jag trivs. Men skulle ändå gärna vilja bygga ett nytt hus från grunden, där JAG får bestämma allt. Men sen ibland drömmer jag om ett gammalt hus, med stora breda fönsterkarmar och högt i tak. Eller en sekelskiftsvåning. I city. Drömmar kan man aldrig ha för många av. Hus är mysigt, men mycket att göra! Skulle vara spännande att se vad det är för hus du kollar efter. Du får gärna länka till Hemnet!

#8 - - Fredrik Eriksson:

Vi bor i radhus nu....men jag drömmer om en herrgård eller ett större boningshus. Har ett hus i sikte nu som ligger i Enköping och bara några hundra meter ifrån där vi bor. Det är J.P Johanssons gamla hus uppfinnaren av skiftnyckeln. Behöver dock sälja en hel del tavlor innan jag har råd att köpa det :)

Upp