» Tisdagstema - Mattor


Bilder: Via Contemporist

Patricia Urquiola är kvinnan bakom designen på dessa underbara stickade mattor.
Material, struktur och form samspelar och ger en varm och ombonad känsla. Färgerna på mattorna ovan känns lugna och varma, något jag skulle kunna tänka mig att ha hemma. Se bara hur fint den gör sig i en vit miljö.
Jag slås framför allt av att den känns så himla mysig. Det kliar nästan i fingrarna - jag vill känna på den.

Detta är mitt bidrag till veckans tisdagstema på Fabriken. HÄR ser du fler bidrag.
» Inredning & design | |
#1 - - Sandra | Inspirera Mera:

Vad läckert med stickade mattor.



Svar:

Härligt att höra. Det lär komma fler citat framöver.

#2 - - Carina - inspirera:

Gillar verkligen ditt bidrag till mattor...så snyggt!

Kramen.

#3 - - Hemtrevligt hos Johanna:

Ja, jag vill också känna! :)



Sv; Tack! Kolla på loppisar, där har jag hittat mina vaser.

#4 - - Maja:

Det blir nog USA, om jag får min vilja igenom:)

#5 - - Karin:

Snygga! Skulle verkligen behöva mattor här i vår stora banglalägenhet men svårt att hitta

Hoppas allt är fint med dig idag:)

#6 - - sara:

svar: åh, tack snälla du! vad glad jag blir. :D

#7 - - E:

sv: ja de tär jättesynggt! gillar sånt!:)

#8 - - Sofia:

Ja den det riktigt mysig ut. Om skapar häftiga dimensioner med den asymmetriska formen. :)

#9 - - Petra:

Roligt med en annorlunda form på mattan!

#10 - - Christine:

Här har du mina guldssprayade rådjursskallar....



http://christinesvarld.wordpress.com/2010/10/25/a-skull-a-suitcase-and-a-long-red-bottle-of-wine/

#11 - - sevendaysaweek:

oj så fin och inspirerande blogg! hit komemr jag igen!

#12 - - Sofia på Mokkasin:

Oj, det första jag tänkte...

HAR HON DEN!!!! Vilken lyckost!



Sen såg jag ju att det hade du ju inte ;)))

Tur för dig för annars hade jag blivit riktigt avis ;))



Den är så fiiin...

Ha en bra dag!

#13 - - Mari:

Sv, Åh...då ska jag genast ta en titt =)

#14 - - Ozzan:

Sv: Ja, jag tycker också att jag kan få vara bäst på något. :) Hihi.



Det är min pappas gård, byggt på 1700talet, fast med lite utbyggnader. Jag har växt upp där och jag hoppas på att allt flyter på fint så får vi flytta dit nu efter sommaren. Det är ganska storta och det kommer nog ta en hel del tid innan man får det som man vill ha det. Jag kommer meddela i bloggen hur det går och bilder framöver när vi får tillgång till det. :)



Ha det toppen.

#15 - - Ozzan:

Sv: Ja, jag tycker också att jag kan få vara bäst på något. :) Hihi.



Det är min pappas gård, byggt på 1700talet, fast med lite utbyggnader. Jag har växt upp där och jag hoppas på att allt flyter på fint så får vi flytta dit nu efter sommaren. Det är ganska storta och det kommer nog ta en hel del tid innan man får det som man vill ha det. Jag kommer meddela i bloggen hur det går och bilder framöver när vi får tillgång till det. :)



Ha det toppen.

#16 - - Therese:

Vilka underbara mattor! Undra hur lång tid det skulle ta att göra en själv...?!:)



Ha det bra, stor kram Therese

#17 - - Linda hill .:

Ja och så är det svårt att veta vad de vill ha. Jag har ju ingen jobberfarenhet alls så jag har ifs inte mycket att skriva.

#18 - - camilla:

Perfekt färgskala!

Upp