» Lite blommor i den långa väntan på våren



Jag vet inte om det är vårens sena intåg eller min enorma längtan efter densamma som gjorde att jag idag
tvingade med mig Anton till Blomsterlandet för att köpa ett gäng gröna växter till lägenheten. Hur som helst.

Jag blev inspirerad av en bild som jag såg i en inredningstidning där man hade blandat olika gröna växter i
udda krukor som alla gick i vitt. Så med våra lite smalare fönsterbrädor och krukor sen tidigare försökte jag
göra något liknande. Det känns onekligen lite mer vårigt och uppiggande än det döda Myrtenträdet (som jag
inte ens lyckades hålla levande i en vecka..)
och mossbollen som var där tidigare. Såhär såg det ut då.
Eller ja, nästan. Myrtenträdet levde såklart på den bilden, men inte så länge till.
| |
#1 - - Dessi - Home and desire:

Så läckert och vårigt det blev! Känner att jag också behöver ge mig ut och leta lite nya fräscha växter!



Gillar verkligen bilden nedan från Sköna Hem också. Grym!

#2 - - Lollo:

Snyggt! Fräscht o Vårigt!

#3 - - Petran på DesignInsight:

Vi verkar ha samma gröna fingrar..om du har tips på växter som tål lite grann så hojta till ;)



Det blev jätte fint i ditt fönster!

#4 - - Hanna - Whiterainbow:

Det är så snyggt med olika grönaväxter, men helst skulle jag ha dem döda(plastblommor) för annars dödar jag dem :( jag har inte gröna fingrar.



Kram

#5 - - Nanna:

Det där blev riktigt snyggt! Hur får du det att bli så ljust i dina fönster på dina foton? Så så att man inte ser ut. Lyckas inte med det på mina foton och behöver ett tips...

#6 - - Lili:

härligt med nya blommor.. jag har tagit livet av alla mina här hemma, ser sjukt tråkigt ut :p

Trodde våren var på ingång igår, nästan barmark och strålande sol.. varmt var det med men icke idag kom de en massa snö igen, suck..

Kul idé att blanda udda krukar i samma färg, tror jag kan bli väldigt snyggt och annorlunda :)

Trevlig helg!

#7 - - Lena:

Jag älskar gröna växter, det känns så fräscht!

Grymt snyggt av dig!! =)

#8 - - anne:

Riktigt snygga blommor!

#9 - - maria:

åh vad snyggt det blev! grönt och vitt passar så snyggt tillsammans!

#10 - - lisaevelinas konst & inredning:

ja visst längtar man nu! Finfina blommor man blir glad av..

Upp