» Detaljer och material



Få saker är så viktiga för helheten i din inredning som detaljer och material.
En detalj kan lyfta ett helt rum och med hjälp av olika material kan man skapa helt olika stämningar i ett rum.

Hemma hos oss vill jag ha material som känns rejäla och hållbara. Mjukt som hårt, det ska kännas äkta.
Detaljerna ska vara saker som jag älskar och knappt kan slita blicken ifrån. Det kan vara något gammalt
eller något nytt, men oavsett vilket så vill jag att det ska vara fint. Jag tycker om att ha fina saker. 

Detaljerna ovan; nya hjul fastskruvade på ett skåp gjort av gamla fönster, gammal tvättkorg som fungerar
som förvaring, kruka i "smutsigt" material och ord gjorda i illustrator.
» Inspiration | |
#1 - - Caroline:

Aaaah, ni kommer att få det så fint. Längtar tills vi får hälsa på. Massor av kramar till er båda!

#2 - - Alexandra:

Det är bra att tänka igenom hur man vill ha det.Snyggt lär det bli också!

#3 - - Hanna - Whiterainbow:

Helt rätt, jag gillar dessa detaljbilder!! :)

#4 - - Jill:

Detaljer är ju så himla viktiga för hela känslan i ett rum. Och att blanda material, gammalt och nytt, ger något mycket mer unikt och personligt.



Ha det gott!

#5 - - Linnéa:

Hej! Ja, jag var lite rädd för rostfläckar jag med, men i och med att panelen är målad så tänkte jag att det är ju bara att måla om igen. ;) Bära eller brista var min tanke! Än så länge är jag super nöjd. Det enda stället där det blivit fläckar är där jag tryckte gallret mot väggen. Klumpiga jag som höll på att ramla av stolen! ;D



Det där med detaljer håller jag med om, varje detalj är viktig för att skapa helheten i hemmet! :)



Ha nu en fortsatt fin kväll! kram

#6 - - Dessi at [Home and desire]:

Alltid lika fint! Detaljer är viktiga, och vi har dåligt med det för jag är fruktansvärt kräsen!

Upp