» Ibland har mamma rätt



Våra blommor brukar ha en tendens att dö, men med den här har jag verkligen ansträngt mig.
Jag vattnar den på fatet som den står på (precis som mamma har lärt mig att göra) och ganska ofta dessutom.
Och se på tusan, det funkar!

Vattning är tydligen det hemliga knepet för att hålla blommor vid liv. Tänka sig.
Ibland har mamma rätt. Som alla gånger hon har sagt att jag måste vattna mina blommor.


» Huset - Matplats | |
#1 - - Camilla:

Ja, din fina växt ser verkligen ut att må bra :)

Men det är inte helt lätt att komma ihåg det där vattnet ju..

#2 - - Sofia:

hehe, mamma är på mig jämt oxå om att vattna blommorna... :)

Kram

#3 - - Louise:

ja de säger det..mammor alltså...att man ska vattna ;)

#4 - - Åse - Interiörguiden:

Jag har också svårt att hålla blommorna levande, men jag tror faktiskt att jag vattnar ihjäl dem i stället!

#5 - - Therese:

Haha! Mammor är ju bra att lyssna på ibland;)

Har också lyckats med alla blommor som jag vattnar på fatet, smidigt tycker jag för då kan ju blomman själv avgöra hur mycket den vill ha haha;)

Upp