» Hållbarhet i hemmet



Det här med hållbarhet är något som jag tänker mer och mer på och som känns viktigare hela tiden.
Jag vill ha möbler och saker som jag vet att jag kommer att trivas med länge. Ni vet, de där sakerna
som man inte kan sluta tänka på eller slita blicken ifrån. De vill jag fylla vårat hus med.
Hittar man inte möblerna som man vill ha kan man göra dem själv. Som med skåpet och garderoben
hemma hos oss. Förutom att du får det precis som du vill blir det dessutom unikt och personligt. Perfekt!

Hur är ni? Tänker ni efter en gång extra innan ni köper något? Eller köper ni nytt ofta?
» Huset - Matplats | |
#1 - - Jenny - Hugos mamma:

Kunde inte sagt det bättre själv!:)

Skåpet är himla snygga, hade gärna haft en sånt hemma.



Trevlig helg!

#2 - - Linda - Harmony Home:

Jag försöker tänka på samma sätt. Jag försöker alltid tänka till en extra gång innan jag köper något nytt och funderar alltid lite extra över kvalitén. Gillar även att fixa till loppis- och ärvda prylar och ta in hemma hos oss. Det blir så mycket mer personligt då:)



Trevlig helg! /Kram

#3 - - Isabelle:

Så himla fin stil! :-)



Jag ville också ha allt när jag var där minns jag, sååå mycket fint!



Kram Isabelle

#4 - - Isabelle:

Ja, det är lite för lång väg att besöka ofta... Åh, Örebro och deras alla fina inredningsbutiker :-)



Kram

#5 - - Caroline Engvall:

Men duuu. Vad fint det var i Extra-tidningen. [Tjenndisar] där! :-)

#6 - - Ekomorsan:

Jag försöker verkligen att tänka en extra gång innan jag köper nytt för som du vet ligger hållbarhet mig varmt om hjärtat. Tack för din kommentar inne hos mig så jag kunde hitta till just dig :)

#7 - - Iris:

Den tanken har också börjat fastna mer och mer hos mig, och speciellt nu när vi har köpt hus. Att spontanshoppa billiga möbler som går i sönder, eller som jag tröttnat på efter bara något år känns inte aktuellt. Hållbara ordentliga möbler som jag älskar är det som gäller :)



kram /iris

#8 - - Hanna - Whiterainbow:

Man har väl börjat mogna i tanken, som jag kallar de. Man köper mer praktiska saker, och så :)

#9 - - Carolina - motalavilla:

Håller med dig och många andra här, det har förändrats för mig med. Jag tänkter mer och mer på att det ska vara hållbart och vill gärna att varje liten del i hemmet ska vara mig väldigt kär, och inte bara fylla en funktion. :)



Kika gärna in på min blogg och följ vår förvandelse av en 40-tals villa till ett underbart drömhem.



Kram

Upp