» Tävla och vinn en ullpläd från Klippan Yllefabrik AB


Klippan Yllefabrik AB har en lång historia där fjärde och femte generationen
arbetar sida vid sida idag. Företagets filosofi är att kombinera svensk design
med deras långa tradition av textilt kunnande.
Alla deras filtar och plädar tillverkas från grunden i egen fabrik. De använder
alltid naturmaterial och väljer ekologiska alternativ i största möjliga mån.


I samarbete med Klippan Yllefabrik AB är det dags att ha tävlings-premiär
här på bloggen. Var med och tävla om ullpläden Karamell i valfri färg.
Pläden är gjord i 100% lammull och är 130 x 200 cm.

För att vara med och tävla svarar du på två frågor i kommentarsfältet.

1. Vilket år grundades Klippan Yllefabrik AB?
2. Vilken färg skulle du välja om du vann och varför? Motivera kort.


Tävlingen pågår t o m. den 6/5 2012 kl.12. Vinnaren får färgen de har valt i kommentarsfältet.



Tävlingen är avslutad!
Vinnare blev Jens Westerlund. Grattis!
| |
#1 - - Caroline:

Familjeföretaget Klippan Yllefabrik AB grundades 1879. Om jag vann hade jag velat ha en grå. Av den enkla anledningen att det är roligare än svart, men blir inte lika lätt smutsigt som vitt. Så grått är den perfekta färgen för en pläd, enligt mitt tycke och smak. Om man då inte, som jag, har ett hem som är redo för en charmig och inspirerande färgklick. Hoppas, hoppas på att det är min turdag den här gången!

#2 - - Kristina - ingen vanlig dag:

1. 1879

2. Jag skulle vilja ha den rosa pläden om jag vinner av den enkla anledningen att jag ä l s k a r rosa och kommer inte att tröttna på den. En sådan fin pläd vill man ju verkligen inte bli less på utan den får alltid ligga framme i tevesoffan!

#3 - - Åse - Interiörguiden:

1. 1879

2. Den gula pläden. Den skulle passa perfekt i vår lilla övernattningslägenhet som är rätt kall och som måste få lite mer hemmysig känsla.

#4 - - Emma W:

1. 1879

2. Jag skylla GÄRNA vilja vinna den gula, för den skulle nämligen passa perfekt hemma hos oss. Jag älskar gult, som verkligen lyfter vårt annars vita/ svarta hem. Bildbevis kan ges ;-)

#5 - - Johan Kitti:

1. Grundades 1879

2. Jag skulle välja den svarta. Svart är alltid ett säkert kort och den skulle passa bra i vår nya gråa soffa.

#6 - - Jens Westerlund:

1. 1879

2. Den gula filten skulle bli en perfekt födelsedagspresent till min syrra. Jag håller tummarna!

#7 - - camilla:

Kul med tävlingspremiär med ett så fint pris!



1. Klippan yllefabrik grundades 1879.

2. Jag skulle välja den svarta pläden med den enkla anledningen att det går till allt och att jag aldrig skulle ledsna!

#8 - - gabbi:

1879

Grön-påminner mig om färgen på mossorna på Island - Världens vackraste natur

#9 - - Hanna:

Det grundades redan år 1879. Skulle jag få välja skulle jag nog vilja ha den limegröna. Skulle vara så himla fint till vår säng som idag har gråa nyanser. Dessutom älskar sambon grönt men jag har inte riktigt förstått tjusningen med färgen förrän jag såg den här filten. Snacka om två flugor i en smäll: en filt jag vill ha så jag inte längre behöver frysa och slåss om plats under lilla filten, och en färg som sambon älskar. Hoppas hoppas!

kramar

#10 - - Annelie:

Grundades 1879

Orange :)!! Vill exprimentera i mitt vardagsrum som är svart och vitt med inslag av teak. Orange filt, cerisea kuddar och andra sprakande färger kommer att göra mig och familjen glada hela sommaren.

#11 - - Erica:

1879



Jag skulle önska en orange. Den skulle passa både i vardagsrummet, i hallen och på altanen. En skön färgklick som lyser upp!! Håller tummarna :-)

#12 - - guldmulten:

1879

En turkos!! Det finns väl inget som inte passar till turkost! Skulle lysa upp och förgylla min dag, helt klart!!

#13 - - Jessica:

1. 1879

2. Den vita skulle passa in i mitt väldigt vita hem med den grå soffan.

#14 - - Linn:

1. 1879 grundades Klippan Yllefabrik AB.

2. Jag skulle vilja ha en grå då den hade passat perfekt till nya soffan och den nya stilen jag har kämpat för att anpassa till min (lilla) lägenhet.

#15 - - Madeleine:

1. 1879

2. Jag hade valt den turkosa så min lilla son kan mysa i den under vår långa vinter som gör det så kallt hemma hos oss samtidigt som han får ha en riktigt snygg pläd.

#16 - - Martina:

1. Klippans Yllefabrik grundades 1879.

2. Jag är väl tråkig som väljer den svart pläden, med svart är vackert och passar till allt.

#17 - - Anna:

Vilken finfin tävling!

Klippans Yllefabrik grundades 1879. Har jag turen att vinna så skulle jag vilja ha den gröna! Underfärg som alltid piggar upp!

#18 - - Åsa V:

1. 1879

2. Den orangea! Filtar är min favvogrej, har säkert 15 stycken. Men ingen i ull så det skulle gärna få ta plats i min samling. Och S skulle gå i atomer om jag skulle komma hem med en filtjävel till, så om jag inte har köpt den utan vunnit den så har han inget att gnälla över. ;)

#19 - - Har en drøm...:

1. 1879

2. Jeg skulle velge fargen gul om jeg vant:)

Det er min nye favorittfarge, og ville passet perfekt inn her:)



Ha en fin fin dag:)

#20 - - Amandak:

1. År 1879

2. Jag skulle helt klart vilja ha färgen Kaffe! Nu när jag och min pojkvän ska flytta ihop och därmed inreda ett hem tillsammans skulle den passa alldeles utmärkt in i vårt nya vardagsrum och bidra till många mysiga Tv-kvällar!

#21 - - Leo:

Vilka fantastiskt härliga plädar!



Klippans yllefabrik grundades 1879. Om jag vann skulle jag helt klart välja den mörklila, den skulle matcha alla min lila kuddar jag har i sovrummet.

#22 - - Frida:

Grundades 1879. Brukar inte vara med på tävlingar så det skulle vara jätte kul att vinna. Skulle då välja den svarta, blir en perfekt filt till min lilla Alexus att mysa med ;)

#23 - - Anna O:

1. 1879

2. En vit! Vi saknar en vit filt bland alla färgglada här hemma!

#24 - - anki:

Klippans Yllefabrik 1879

Om jag vinner vill jag ha den gröna pläden,en färgklick bland det beige som finns hemma hos oss.

#25 - - Elin:

1.grundades 1879

2. Orange så klart, snyggaste färgen! Ihop med mitt gråa överkast ger den en en daglig vitaminkick till mitt sovrum.

#26 - - johanna:

1. Klippan Yllefabrik AB grundades 1879.

2. Jag skulle vilja ha den grå färgen. När jag tänker på ylle tänker jag på grå tjocka ulliga lamm ;) Hahha, den fantastiska bilden jag får i huvudet kan jag kan inte beskriva i ord, men mysigt är det och därför vill jag mysa med en grå filt ;)

#27 - - Ylva:

1. 1879

2. Jag skulle nog köra på den grå, det är klassiskt och jag kommer inte att tröttna.

#28 - - Erika:

1. 1879

2. Svart. Kan inte hjälpas men svart och vitt tröttnar jag aldrig på ;-)



Håller tummarna för vinst nu!!!

#29 - - mariaemb.:

Vilken underbart fin tävling! Jag har länge sneglat på deras filtar eftersom jag gillar deras filosofi med naturligt och ekologiskt men det har inte riktigt passat min studentbudget.



1. Klippan Yllefabrik AB grundades 1879.

2. Den vita skulle jag vilja ha om jag hade turen att vinna. Vår soffa som är stor och svart tar över lite för mycket i vår lilla lägenhet men att byta ut den bara för det känns inte riktigt hållbart så då är ljusa filtar och kuddar ett bra alternativ!



Fin dag!

#30 - - felicia - fotokobran:

Jag hoppas denna veckan hittils har varit superbra! :)

#31 - - charlotta:

1. Vilket år grundades Klippan Yllefabrik AB?

Svar: Fabriken grundades år 1879.



2. Vilken färg skulle du välja om du vann och varför? Motivera kort.

Motivering: Jag skulle välja den gula färgen då den ger mig väldigt mkt glädje och påminner mig om solen. Med endast ett par gula accenter i vardagsrummet förvandlar det otroligt mycket. Tänk att få in solen i vardagsrummet med denna goding :)

#32 - - pysseliten:

1 är år 1879

2 oM jag vann en skulle det bli en i turkost til altan där jag just har denna färg :) Och jag har bara billiga flecc från Jysk så det skulle va kul att få en i ull .

Upp