» Trädgårdstankar & idéer



Idag bjuder jag på bilder från vår trädgård, fotograferade under gårdagen.
Just nu känns det ganska rörigt och lite tråkigt, men jag har många idéer.

Det vi har tänkt göra (ganska snart) är att;
- Ta bort sandlådan och växthusgrunden (vi vill ha ett växthus, men vill bestämma var och hur själva)
- Riva bort den fula vedförvaringen i slutet av uthuset (tänk ett planteringsbord, kanske en hylla och fina
saker mot den väggen istället - mycket roligare!)
- Göra en riktig köksträdgård uppe på kullen (ungefär där odlingslådorna står nu, men mer åt höger)
- Plantera en rabatt i sluttningen och göra en mysig trapp att gå upp och ner på
- Riva ut väggar, utedass och annat i uthuset och istället inreda för regniga sommardagar och göra
någon typ av förvaring till alla trädgårdsprylar
- Måla/Olja altanen och balkongen (de sticker ut lite för mycket, vi vill att det ska smälta ihop bättre
med huset
. Några smarta tips eller idéer angående det?)

Det vi har tänkt göra senare;

- Bygga ett växthus (till höger om uthuset)
- Gräva ut mer bakom uthuset och bygga ett garage där (det är sambon som är mest intresserad av ett
garage, helst skulle han riva uthuset och smälla upp något stort där, men jag tycker uthuset är charmigt!)


Med andra ord så kommer vi att börja med den övre delen av trädgården.
Jag vill ha en känsla av innergård, lite mer intimt och insynsskyddat. Som ett mysigt rum i trädgården.
I mitt lilla huvud är bilden glasklar, kanske inte lika klar för er, men ni är välkomna att följa med på vår resa!
» Huset - Trädgård | |
#1 - - Sara:

Åh, vilka roliga projekt.



När det gäller räcket på balkongen och altanen så skulle jag göra det likadant på båda och olja/måla dem svarta. Det blir fin kontrast till det vita huset. Ett finnt räcke är ju ett med liggande smala bräder, dock är det ju många som har den modellen...



Ska bli spännande och följa projekten:)



Glad påsk!

#2 - - Madeleine:

Spännande med sån stor trädgård! Ska bli roligt att se vad ni hittar på!

#3 - - sofia johansson:

Vi ska fortsätta med vårt växthus i år efter att gjort

själva grunden i höstas, spännande. Hoppas din påsk varit bra så du nu också kan börja se fram mot en skön vår!!

#4 - - Jenny - Hugos mamma:

Tror du kommer att göra ett kanon jobb, precis som med allt annat!:)

#5 - - Linda - Harmony Home:

Vilket roligt projekt! Ska bli spännande att se vad du hittar på:)



Ha en fin dag /Kram

#6 - - Turid:

Fint det ser ut. Ni verkar ha många järn i elden. Har också en hel del idee´r å sproojekt jag skulle vilja förverkliga, fast vi har hyresrätt, så jag får ta det lite lugnt:-)

#7 - - mariaemb.:

SÅ underbart med en trädgård! Jag riktigt längtar efter den dagen då jag också blir med en så jag får planera trädgårdsland och plantera rosenbuskar. Ta oss gärna med när du pysslar och fixar!



Jag och mamma ska på trädgårdsmässan här i Stockholm imorgon så då hoppas jag få lite ny inspiration till min balkong.



Kram!



ps. tack för din grattishälsning! Hahah, nä jag är inte äldre än 25. Vi är med andra ord nästan jämngamla. :)

#8 - - Jenny:

Mitt bästa tips är nog trädgårdsonsdag på SVT1 på onsdagar, även andra trädgårdsprogram på 8:an och 9:an :-) det kan nog ge en hel del tips till de saker du vill ha gjort. Tror ni kommer få kalasfint där!

#9 - - Anonym:

Vad vårfint:)

#10 - - Hannasinspo:

Vilket fint hus nu har, och vilken stor trädgård sen! Tänk om man skulle ha en sån .. en vacker dag, kanske.

#11 - - Kristina - ingen vanlig dag:

Oh så spännande! Sådana här inlägg älskar jag - jag blir okså fylld med inspiration! Bara min stora mage är är vägen så vill jag också sätta igång med trädgårdsdrömmarna. Vi har några småprojekt i sommar - det gäller att skynda långsamt när man är rookies som jag och sambon :)



Kramar.

#12 - - camilla:

Tror era projekt kommer bli super och jag följer gärna med under resans gång och insuper inspiration! ;)



Kram

#13 - - Hanna:

Åh, det känns som att man skulle vilja komma och hälsa på där någon dag och se hur ni har det på riktigt! :) Kram!

#14 - - Blopparna - Emmy:

Åh vilken fin gård ni, och finare kommer det garanterat bli efter att era projekt är avklarade! Kommer gärna på en kaffe och njuter hos dig! haha

#15 - - Kontorsmöbler:

Vi modulen bevara vår växthus denna period efter placering, underkläderna lever härkomst, intressant. Hoppas din Wind sparade så att du kan nu gå uppfattningen fram emot en LJUVLIG utflöde.

Upp