» Tema - Höstplantering

 
Lite höstgrönt i vardagsrummet. Dagens tema på Fabriken är - höstplantering.
Första tanken är egentligen höstplantering ute, men där händer det inte så mycket. Tulpanlökarna är
redan nedgrävda (Weronica har tagit väldigt inspirerande bilder på lökar som ännu inte är satta i jorden)
och resten är helt enkelt inte tillräckligt inspirerande på bild.
 
Så. Istället visar jag det höstgröna på insidan av huset. Myrsine och murgröna.
 
Andra, kanske mer traditionellt höstiga, höstplanteringar hittar du HÄR.
» Huset - Vardagsrum | |
#1 - - Weronica - En mammas dag:

Fint - jättefint! Jag har stått och hållt i Myrsine många gånger men har aldrig kommit till skott. Dags nu då kanske!

#2 - - Josefine:

Väldigt fint!

#3 - - Anna/Rackarungar:

Jättevacker tolkning. Verkligen jättefint.

#4 - - Caroline:

Underbart hus, underbar kusin!

#5 - - Therese:

superduper fint!

#6 - - Fotograf Annie:

Vad fint :)

#7 - - Turid:

Fint! Det är mina favoritväxter inomhus! Myrsine ska vara lite tåligare än Myrten har jag hört.

#8 - - Caroline:

Jag har också en myrcine hemma - de är så fina! och en av de få växterna jag lyckats hålla vid liv :)

Upp