» Gröna blad

 
Efter att ha plockat in bukett efter bukett med hundkex, för att det är så fint har jag insett att;
1. Jag får en allergichock av att ha dem inne, snoret bara rinner och jag kan knappt andas.
2. De dör väldigt fort och det blir väldigt strökigt efter dem.
Så, därför har jag kommit fram till att jag ska ha gröna blad i vaserna istället. Håller längre
och jag slipper de där dumma allergichockerna. Syrenblad är perfekt för ändamålet.
 
Fungerar lika bra att ha i en stor bukett som att bara ha en kvist. Utgå från vasen, burken
eller det man ska ha kvistarna i. Bra budgettips om man inte vill spendera pengar i blomsterbutiken.
» Huset - Vardagsrum, » Inspiration | |
#1 - - Jennifer - Love and Respect:

Jättefint med gröna blad, speciellt i den där vita fina krukan. Vad är det för blad du plockat in?

#2 - - Jessica:

Ja visst är det fräscht med gröna blad! Syren va ett bra tips!
Kram

#3 - - Hanna:

Håller med, jättesnyggt att dekorera hemma med gröna blad. På sommaren brukar jag dessutom plocka med mig alla möjliga små blommor in som jag hittar längs vägkanten vid mina morgonpromenader. Men blir man allergisk är det ju ingen hit klart... Då är gröna blad ett utmärkt alternativ :)

Upp