» Trädgårdstanten och Stormhattsranunkel

 
Utanför huset ser det ut såhär just nu. Vita penséer i mina favoritkrukor, ett måste på trappen!
Stolarna lyckades jag kamma hem från blocket (allt annat jag mailar eller ringer på är redan sålt..)
och bordet köpte jag på trädgårdsmässan förra året. Som gjorda för varandra. Vissa tycker säkert
att de behöver målas, men jag tycker att de är väldigt fina precis som de är.  
 
 
Den här bilden är tagen hemma hos mamma och pappa. Den vita fina blomman heter Stormhattsranunkel.
 
"Stormhattsranunkel, en förnämlig dam som likt vita rosor svävar i min vita rabatt. Blommorna är relativt små, men mängden av dem gör att de uppfattas som en vitblommande äng. Mörkt gröna handflikiga blad förhöjer
dess skönhetsvärde." - Victoria Skoglund
 
Jag vill ha åtminstone en Stormhattsranunkel i min trädgård. Får bli nästa inköp till rabatten!
Nu ska jag ut och gräva ner en uppstammad vit syrén som jag fick i födelsedagspresent av min syster.
» Huset - Trädgård, » Min vardag | |
#1 - - Ellie:

jättefina blommor :)

#2 - - Annelie/ Svart, vitt & rött:

Mysig plats att sitta vid :-) Fint med bara vita blommor i en kruka! Ha det gott!

#3 - - Sara:

Gillar den matta svarta färgen på krukorna!! Får mig att vilja måla mina terrakottakrukor, måste tänka vidare på saken :)

#4 - - Tina:

Fantastiskt!! Älskar den här årstiden!!

#5 - - Lise-Lotte:

Mmmm så himla fint det var här inne hos dig!!Tack för din snälla kommentar på Insta!!
Må så gott
Bästa hälsningar
Lise-Lotte Nydahl

#6 - - Living by Miriam:

Vilka snygga krukor, gillar att de är matta. Skulle passa fint till den ena blanka svarta jag har. Är också på jakt efter svarta till våran trappa. Om du köpte dem nyligen får du gärna tipsa mig om vart?! :)

Upp