» Fikon

 
Ungefär hela förra sommaren funderade jag på att köpa ett fikonträd, men av någon anledning så blev det
aldrig något köp. I helgen gick jag in på årets Rum & Trädgårdsmässa med inställningen att jag inte skulle
gå därifrån utan ett fikonträd. Och så blev det. Har ni några tips på hur man får det att överleva? 
 
Efter mässan hann vi med både Ulriksdal och Zetas också. 
Samlar all inspiration jag kan till trädgården och tankarna går på högvarv. Gissar att jag inte är ensam om det!
 
 
 
» Huset, » Min vardag | |
#1 - - Annster:

Så fint :)

#2 - - Isabelle:

Jättefint!

#3 - - Hannah:

Kika gärna in i min blogg, ställ frågor också så det blir lite mer "fart" i bloggen! :)

#4 - - Cornelia:

Så fint :)

#5 - - emma:

Fin & Bra blogg! :)

#6 - - Linda - Design Concept:

Det är så himla fint med fikonträd! Är själv sugen på att köpa ett, men har tyvärr lite ont om plats nu;)

Mina föräldrar köpte ett förra sommaren som har stått sig väldigt bra. Det har till och med fått frukt nu efter vintern. Innan vintern skapade de en liten växtdel i sitt förråd för att kunna övervintra alla uteväxterna där. De monterade också lysrör som ger extra ljus under den mörka årstiden och sen har fikonträd, olivträd och andra växter fått stå där och de har alla klarat sig riktigt bra. Kul när det fungerar:)

Till olivträd rekommenderar man ju att ta till medelhavsnäring i vattnet under sommarmånaderna, kanske är det samma med fikonträd?!

Trevlig Valborg! Kramar

#7 - - Jasmine:

Oj, vad spännande! Hoppas att du lyckas hålla det vid liv. :)
Kram

#8 - - joe:

Åh vad fint!! :)

#9 - - Sofia:

Superfint :-)

#10 - - Tommy:

fina blommor

#11 - - Emma Grann Fotografi:

Fint!!

#12 - - vanja:

så fint :)

#13 - - Cissi Larsson:

Vad fint det är! Så snyggt med växter! :)

Min hund är med i tävlingen om Sveriges gulligaste djur, och idag är sista dagen att rösta.. Så tycker du att min hund är värd att vinna, rösta på honom så vi har en chans! Skulle verkligen vara jättesnällt! :) Länk finns på min blogg!

#14 - - JENNYH - Mammablogg:

Snyggt!

#15 - - Jessica:

mysigt med trädgård :)
Kan man få träd att leva på en balkong tro?!

Hoppas du har en toppen kväll!

#16 - - Ebba Molin:

så fint! är sugen på att skaffa ett själv :-)

#17 - - Olivia Nilsson:

Vilken fin blogg!

#18 - - Emma:

Fint!!

#19 - - Ida:

Superfint! Har själv funderat på att köpa ett :)

Upp