» Söndagsinspo

 
Bilder: Skeppsholmen (bilden är beskuren), Eve Wilson/Lucy Feagins - The Design Files
 
Jag blir otroligt inspirerad när jag ser bilder som dessa. Helst av allt skulle jag vilja blåsa ut det gamla köket
och sätta in ett supermodernt á la Pickyliving och inreda hela huset med dyra material och designmöbler.
Ekonomin sätter en del käppar i hjulet, men stilen som mitt hjärta brinner för är en gammal grund (gamla fönsterbrädor, lister och knarrande trägolv) med modern och stilren inredning. Jag älskar kontrasten mellan 
det gamla och det nya när det möts på det sättet. 
 
Bilden till vänster hamnade i min inspirationsmapp av en anledning, hur fint bänkskivan i marmor gifte sig med det rostfria kylskåpet.
 
Ha en fin söndagkväll!
» Inredning & design, » Inspiration, » Min vardag | |
#1 - - MejeRina:

Vi känner igen det där med ett hjärta som bultar för knarrande trägolv & gamla fönster.

Mvh MejeRina

#2 - - Ida:

Ja drömma kan man alltid göra, marmor är ju så fint!!

#3 - - Fredrika:

Wow, så fint!! Och jag känner igen känslan. Vi har bot 1 år och redan kryper det in fingrarna att vilja göra om och ha ett nytt projekt. Tapeten i köket velade jag på länge men tot modet till slut och är så nöjd. (Men säkert blite den vit den med om inte för länge;)). Så inspirerande din blogg är, måste lägga till som favorit så jag inte missar något!

Kram fredrika

Upp