» Minirenovering

 
 
 
Ni som följer mig på instagram har kanske redan sett vad vi håller på med i helgen, en minirenovering av toaletten på nedervåningen. 
När vi flyttade in i huset såg toaletten ut såhär och innan vi rev kaklet igår såg det ut såhär.
Jag tyckte inte riktigt att den gråsvarta mosaiken passade huset och valde därför ett ganska enkelt kakel med bård. 
Vi kommer att måla vitt ovanför och byta ut spegelskåpet till ett väldigt enkelt utan hylla undertill (för det har en tendens att hamna fula saker där..)
 
På golvet är det en plastmatta som ska föreställa mörkt trä och jag hade hoppats på ett fint trägolv under,
men tyvärr var det bara en spånskiva så vi kommer att lägga in en ljusare matta i grått istället. 
 
Återkommer med bilder på resultatet!
 
 
 
» Huset, » Huset - Övriga utrymmen | |
#1 - - Karin:

Trägolv kan väl inte vara någon höjdare i badrum ändå? Jag menar, det är ju ett våtrum med krav på tätskikt i golvet (om det inte byggs direkt på betongplatta, men inte heller då är trä lämpligt). Kanske jag missförstår dig om trägolvet?

#2 - - Sofia Landin:

Det är bara en liten toalett, men jag var lite ivrig i min förhoppning! Sambon har bättre koll på vad som gäller och en finare matta var redan beställd!

Upp