» I trädgården just nu

 
 
 
 
Våran gräsmatta börjar sakta men säkert komma tillbaka litegrann efter den här torra och varma sommaren.
Det är värst i slänten. Är det någon som har förslag på vad man kan plantera i slänten istället för gräsmatta?
 
Den här våren var det inget fokus på trädgården överhuvudtaget eftersom att vi fick tillökning i familjen, men
nu känner jag ett behov av att få den där trädgårdsdosen som jag gillar. Att planera, plantera, vattna och klippa.   
Jag har klippt avenboksplantorna vid ena kortsidan, de ska få växa och bli små träd. Såg det i en öppen trädgård, så fint!
 
 
 
 
 
De är inte så stora än, avenboksplantorna, men tanken är att det ska bli tre små träd där så småningom. 
Det är lite tålamodsprövande det här med trädgård, helst skulle jag vilja att det växte upp direkt. 
Samma med ligusterhäckarna vi har satt. Men klipper hellre ner dem nu så de blir täta när de väl blir stora. 
 
Sambon skulle gärna riva det gamla skruttiga garaget/förrådet i bakgrunden och bygga nytt. Jag också, så småningom.
 
 
 
 
Nästa vår när Melvin är ett år tänker jag att vi ska kunna vara ute lite han och jag. Jag har en hel lista på saker
jag skulle vilja göra i trädgården. Men en sak i taget. Jag tänker i alla fall prova på att odla dahlior nästa år!
 
 
 
» Huset - Trädgård | |
Upp