» Skötbord

 
 
 
 
Eftersom att vi inte får plats med skötbord i badrummet har vi gjort en plats i barnrummet.
Vi har byggt en förlängning på Ikeas Malmbyrå för att den ska passa till skötbädden som kommer från NG baby.
Jag ställde dit en grön bukett mest för att jag ska kunna njuta av den. 
 
 
 
 
Melvin älskar mobilen som hänger ovanför skötbädden, speciellt när man petar på den så att bollarna snurrar.
Vi låter honom ofta ligga där och titta, sprattla och skratta före eller efter blöjbytet.
 
 
 
 
Dörren rakt fram på bilden ovan går till vårt sovrum och till höger har du en dörr till gästrum/datorrum. 
På resten av väggen till höger har vi platsbyggd förvaring. Den lilla dörren till vänster är en garderob. 
I hörnet mellan dörrarna där det hänger en poster har jag tänkt hänga upp fler tavlor eller annat roligt. 
Jag funderar till exempel på en sån här.
 
 
 
 
Ni som har barn förstår kanske att det är lite förfinat på bilderna.
I verkligheten står oftast en flaska puder, en förpackning tvättservetter och lite babyolja framme också
(men det kan gömmas i byrån ihop med blöjor och annat man kan behöva om man vill).
Och när vi inte vill (läs orkar!) ta av och tvätta fodralet på skötbädden lägger vi dit en handduk.
 
 
 
» Huset - barnrum | barnrum, skötbord | |
#1 - - Louise:

Hej! Jag ville bara höra hur du har gjort baksidan på malmbyrån för den ska passa så fint in! Jag väntar själv mitt första barn och tänkte använda en malmbyrå som skötbord också. Tacksam för svar// Louise

Svar: Hej!Först och främst - grattis!
Det är min duktiga sambo som har snickrat. Vi gjorde typ en ram av reglar som vi fäste i vägg och byrå och så satte vi bitar av en täcksida (köksavdelningen på ikea) uppe och på ena sidan. Förstår du hur jag menar? Annars får du fråga mer så ska jag försöka förklara bättre!
Lycka till med bebis och skötbord! /Sofia
Landinskan

#2 - - Louise:

Tusen tack för svar😍 mycket hjälpsamt!

Upp