» Senaste loppisfynden

 
 
 
 
Med ett takbyte, en vecka i Norrland och en ettåring med spring i benen har det inte blivit så mycket loppisar för mig i sommar.
Lampan och de två små faten i mitten hittade jag igår på väg till mamma och pappa. På Syrrans loppis. En 50-lapp för allt.
Lampan måste jag byta sladd/kontakt på och hitta en fin skärm till bara.
Det grönmönstrade lilla fatet hittade jag på Uvsta Östergård tidigare i sommar (också på väg hem till mamma och pappa).
Det sista fatet är ett Tradera köp. Älskar mönstret. Tänker mig alla udda porslinsfat till krukfat, att ställa ljus på eller servera små saker på.
Just ja, förutom det som syns på bild har jag faktiskt köpt en zinkbalja och en zinkhink på loppis i sommar!
 
Har ni gjort några loppisfynd i sommar?
 
 
 
» Min vardag | |
#1 - - Lisa:

Fina saker du hittade. Ja jag har faktiskt också hittat lite saker på loppis i sommar. Bland annat så hittade jag ett sillfat, fruktfat och några glas.

#2 - - Lisa:

Fina saker du hittade. Ja jag har faktiskt också hittat lite saker på loppis i sommar. Bland annat så hittade jag ett sillfat, fruktfat och några glas.

#3 - - Tess:

Vilka fina saker :-D Jag ångrar lite att vi inte stoppade på några loppisar på vägen upp mot Sundsvall. Det var verkligen skyltar överallt! Men vi hade långt att åka, så bekvämligheten gick först tyvärr... Men fyndade lite på en lokal loppis iaf :-D https://highlandertess.blogg.se/2019/july/hittat-pa-loppis.html

#4 - - Terese:

Å ja! Har gjort så fina fynd i sommar. Men det gör jag året runt i och för sig. Mitt senaste och nog finaste fynd på länge är kaffekopparna som jag tänker servera torr cider i.
30-tal, Wilhelm Kåge för Gustavsberg. Fina fynd du har gjort! Hade slagit till på allihop

#5 - - Sandra:

Åh men lampan! Så fin! Stod och höll i en liknande på loppis i lördags men slog inte till och ångrar mig nu. Har inte heller hunnit med så mycket loppis som jag önskat men tänker att sommaren ju inte riktigt är slut än :)

Upp