» Blandat från veckan som gått

 
 
 
 
Vi åkte in till stan en sväng på förmiddagen, avhandlade en barnloppis och en vanlig.
Och så var vi på Växt & Trädgård  (tips till alla som har vägarna förbi Nyköping!)
Jag föll direkt för den här klematisen när jag såg blommorna så jag impulshandlade en. 
Får se var i trädgården den hamnar. Men hur fina är inte blommorna? Sorten heter Albina Plena.
 
 
 
 
Hittade inget speciellt på loppisrundan idag, men har budat hem både en fin bok och en overall till Melvin på Tradera som kom i veckan.
Ett underställ till vintern är också inhandlat, tror det kommer bli välanvänt! Finns att köpa HÄR.  
 
 
 
 
I veckan har vi gjort en till odlingslåda (syns dåligt på bilden, men det är två som står bredvid varandra) inför nästa år.
Jag tänker mig en dahliaodling däruppe. Och en massa fina dahliabuketter inomhus om ett år eller så.
 
 
 
 
 
Melvin har fått en egen stol också. Och börjat smaka riktig mat. Än så länge verkar han gilla precis allt. 
Och det här med att få vara med och se saker gillar han. Vi har satt honom upp i vagnen också för innan gallskrek
han så fort vi la ner honom i liggdelen så att gå ut och gå var inte så lockande. Nu skriker han ingenting.
 
 
 
 
Vi har plockat in en massa plommon från trädgården. Eller ja, en del slank ner i magen redan innan de ens var i närheten av huset!
 
Nu ska vi bada bebisen och ikväll ska vi på middag hos vänner. Trevlig helg!
 
 
 
» Min vardag | |
Upp