» Gult är inte fult


Tamburmajor Ilva 399kr, Tapet inreda.com 650kr, Ljuslykta Kivi dukatbord.se 339kr, Skänk Ilva 9999kr, Vas i keramik Ilva 399kr, Hyllset inreda.com 1200kr.

Jag älskar vit inredning (gärna högblankt, strikt och modernt) och tycker att det fungerar utmärkt som bas om man vill ha lite mer färg i sitt hem. En färg som jag personligen blir glad av och som skapar en fin kontrast till det vita är gult. De flesta färger passar dock till vitt och vad man väljer är en smaksak.
Såg en gul fondvägg i ett rum där det vita dominerade i övrigt i Plaza Interiör för ganska länge sen nu, men bilden finns fortfarande kvar i mitt huvud och på gamla bloggen - kika på bilden HÄR. En kul detalj med just den fondväggen är att de har målat ut det gula en liten bit på de andra väggarna. 

Gult är inte fult.
» Inredning & design | |
#1 - - Anonym:

Vilken underbar tapet, risken är nog bara stor att man tröttnar på den efter ett tag.. Fast en anledning att få göra om i hemmet igen :)

#2 - - Frida:

nja, för kreativiteten är det kanske inte bra att sitta instängd och banka huvet i saker, men det känns som om det är de man göra hela vintern i bibiloteket. Ja det är svårt att komma ut medans det är ljust under veckorna för mig också, men att skratta är också bra. Visst är gult fint! Men jag tror nästan att det är en lite bortglömd och kanske underskattade färg.

#3 - - karola:

gult är snyggt! så läcker tapet du visar.

ja, det är viktigt att få lite sol och ljus på näsan mitt pa dagen denna årstiden...hur gör man uppe norrland undrar jag...det måste vara jättejobbigt...



ha en fin dag

#4 - - Moster E:

Jag blir också glad av gult. Tänker på vårblommor som tussilago, krokus o påskliljor. Jättefin tapet!

#5 - - jenny:

fint kollage :)

#6 - - Jenny:

Nä, gult är inte fult!:)

Vit bas är det bästa, man kan verkligen slänga in vilken annan färg man vill om man känner för lite förändring hemma.

#7 - - Desirée:

Gult är inte fult, men tycker det kan kännas lite PÅSK. Tapeten var ju helt underbar. Har en kompis som älskar gult, hon skulle nog gilla den (;

Upp