» Blått och gult hos danska Lea





Bilder: Hus & Hem

I detta färgglada hus bor danska Lea med man och barn.
Till hus och hem säger hon att hon gillar starka färger och att det bästa de nånsin gjort var att måla ytterdörren solgul. Kan inte annat än instämma, just dörren är helt fantastisk. En riktig glädjespridare.
De blåa nyanserna passar utmärkt till det gula och färgkombinationen känns ny, lite annorlunda och framför allt blir man glad av att se det. Det blir lugnt och harmoniskt med en vit bas, vilket också gör att de svenska färgerna verkligen kommer till sin rätt. Att desssutom blanda in lite rött (den stora ljusstaken) gör det spännande.

Du kan se mer av detta hem HÄR.
» Inspiration Hem | |
#1 - - Kristina - Kix Koll:

Den solgula dörren är helt fantastisk och man blir ju så glad!

#2 - - Jenny:

Det blir sällan fel med gult :-) Just eftersom det är en gammal dörr var det riktigt läckert med gult! De här färgerna får mig tillbaka till barndomen, där mitt och storasysters rum hade gul tapet och mamma och pappas var klarblått ;-) Kram Jenny

#3 - - ÅSA:

Vilken fin ytterdörr!!! Jag e en sucker för vackra dubbeldörrar med fönster. Rysligt opraktiskt rent inbrottsmässigt, med ruggit snyggt!

#4 - - jenny:

Säger bara en sak! I like!!

#5 - - Hemlängtan:

Ja nog märks det att hon gillar färg. Snyggt är det men inte i mitt hem, jag skulle nog trötta på det ganska snabbt.

Kram Jenny

#6 - - Clara:

Omg, där står ju mina stolar. Va härligt att det finns fler i samma skrikiga färg! =D

Upp