» Mateus



Bilder: Mateus

Mateus är företaget där svensk formgivning möter portugisiskt hantverk. Alla produkter är handgjorda och därför också helt unika - ingen del är indentisk med en annan. Porslinet finns i en uppsjö av färger, vilket gör det möjligt att kombinera delarna som man vill. Alla färger är lika härliga, och jag tycker det är fint att blanda olika färger på porslinet när man dukar (möjligheterna är oändliga!). Rosa och gult är en kul och livlig kombination som i alla fall får mig på ett glatt humör (bilden längst ner till höger).

Vill du se fler inspirerande dukningar? Ta en titt på hemsidan, där finns det hur mycket inspiration som helst!
» Inredning & design | |
#1 - - Iris:

Man kan verkligen sitta länge på deras hemsida och titta på dukningar. Jag tänker samla på mig en del matteusporslin minsann, det är så fint!



kram /iris

#2 - - Joysan:

Förut var det samma sak för mig. När jag flyttad ehemifrån så ville jag ha mycket svarta möbler med färgklickar lite här & var. Vardagsrummet gick tll exempel i grått, svart & lila...Gissar att jag tyckte det där med shabby chick var lite utjatat för mamma har ju totalälskat den stilen i alla år...innan den ens kallades shabby chic (fransk lanstil tror jag är synonymt...) så...jag var nog lite trött på det men ju längre tid jag har bott hemifrån desto mer har jag börjat älska den där stilen :-)...Synd bara att vi inte har en bostadsrätt så man får göra lite vad man vill, haha, men det kommer väl någon gång. Ok...ja, Simon sa något om att de hade mötts också...Haha...han tycker nog att jag ska luta läsa allas bloggar...och sluta blogga. Han fattar inte grejen med det 'fniss'. Hoppas att du får en toppensöndag :-) Kram

#3 - - Mia:

Jepp love it..så fina helt enkelt...Jag kan tänka mig ta ett fat med de nya fjärilarna på tack:) Ha det fint, kram från Mia

#4 - - Inspirera Mera:

Jag tycker verkligen om deras porslin.

Kram Sandra

#5 - - Joysan:

Ja, jag tror det jag också...det där med att man vill ha sin egna stil...jag gillar att blanda gammalt & nytt :-)...Hahaha...stackars Patrik. Kan ju inte vara överdrivet roligt att inventera en så stor butik?...Har Kristoffer slutat? Känner mig redan på bättre humör. promenaden var störtskön och det var sååååå härligt med solsken :-)...Nu ska jag laga lite mat. Vi får s ehur det går. Inte min starka sida direkt. Kram

#6 - - Sofie:

Åh, det ser ut som en mumsig godispåse! Fint! :)

#7 - - InneoUte-Malin:

Det är verkligen förföriskt snyggt! :-)

#8 - - House of Jammi - blogg och webshop:

Mateus har verkligen underbart porslin.

#9 - - Jenny:

Tycker deras saker är fina men inte min stil. Dock är det alltid roligt med inspirationsbilder :-) Jag är mer för raka linjer än romans och krusidull :-) Kram Jenny

#10 - - Kristina - Kix Koll:

Mums! Underbara dukningar!

Upp