» Från trädgården

 
 
 
 
Idag blir det några mobilbilder från trädgården. 
Älskar hortensian som fanns här när vi flyttade in. Det är en stor och rikligt blommande buske!
Tycker den är så fin ihop med en funkia med vita kanter (nedan).
Börjar bli nöjd med de här rabatterna som går från huset och ner mot parkeringen. Har haft svårt att få dem att kännas välfyllda och fina. 
I år har jag bland annat satt läkesilverax där det tidigare var en låg och utbredd växt, men jag vill ha lite höjd. Och finare blomning. 
 
 
 
 
 
Så fint med vitt och grönt. Och stenar som rabattkant. 
 
 
 
 
 
Vy från byggställningen som fortfarande står runt hela huset. Kanske inte syns så bra på bild men jag gillar kombinationen i krukorna. 
Höstsilverax och alunrot i mörka toner tillsammans med en funkia i grönt och vitt.
 
 
 
 
 
Nedanför eken (rakt fram i bild) tänker jag mig ett nytt jordgubbsland. Tog upp plantorna i våras och satte i kruka i väntan på att göra om det (förra jordgubbslandet är heeeelt igenväxt). Nu försöker jag mig på att föröka dem med revorna som kommer också. Tänker mig ett land bredvid också där jag kan odla lite det jag känner för från säsong till säsong. Vill ha in en rad med hallon också. Och rabarber. Kanske amerikanska blåbär. Ni hör ju ungefär vad det blir av den här delen av trädgården - köksträdgård! Kom gärna med tips och idéer!
 
 
 
 
 
På baksidan odlar jag blommor i odlingslådorna. Dahlior i de två till höger och i den sista är det blomstermorot och rosenskära. 
Det är lite skillnad i dahlialådorna... Det är många knoppar som väntar på att slå ut och jag längtar efter att se vad det blir. 
Första året, men absolut inte sista, med dahlia. Skriver ner allt för att komma ihåg till nästa år så att det kan bli ännu bättre då!
 
 
 
 
 
Melvin hjälper gärna till. Han gödslar med grus. Och försöker ta knopparna. 
 
Hur har ni det i trädgården just nu? 
 
 
» Huset - Trädgård | |
#1 - - Anonym:

Tycker vitt och grönt blir så fint ihop!

Upp