» Pioner, sandlåda och nytt tak

 
 
 
 
I köket står finaste pionbuketten från mammas trädgård. Jag har planterat fler pioner hemma, men det tar ett tag tills de
blommar så mycket att jag kan plocka in buketter av dem. Funderar på att sätta ännu fler. En av de finaste blommorna!
 
 
 
 
Utanför skymtar både grönska och byggställning. För här är det stora projekt som pågår (se längre ner ↓)
 
 
 
 
Vi har byggt en sandlåda till Melvin. Inte helt klar, men vi hann inte mer förrän nästa projekt skulle sättas i gång. 
Anton och hans pappa lägger nytt, bredare tak och isolerar. Jag, Antons mamma och mina föräldrar hjälper till så gott vi kan när vi kan. Tanken är att vi ska brädfodra om och tilläggsisolera nästa år, därför breddar vi taket. 
 
 


Så just nu har vi byggställning runt hela huset, en soptipp på baksidan och grejer överallt.
Längtar tills allt är klart och ställningen borta, men skönt att taket blir ordentligt gjort.
 
 
PS! Ni har väl inte missat att jag säljer ut allt i webshoppen? Än finns massor med fint kvar, så passa på att fynda!
 
 
 
» Huset - Kök, » Huset - Trädgård | |
Upp