» Sophora och pyssel



En sophora som har fått flytta in i huset. En av två faktiskt. Tycker de är fina. Lite sköra, men coola.
Vi får se om jag lyckas hålla dem vid liv. Mina plättar i luften lever fortfarande, så det finns en chans
att jag lyckas hålla dessa vid liv också. En stund i alla fall!

Jag och mamma pysslade lite med vit lera för ett tag sen.
Gjorde bland annat skylten på bilden, Karlsborg står det. Vår plats på jorden!
» Huset | |
#1 - - LissenTo:

Vad fint, vad kul att pyssla med mamma.

Jag försöker också få mina blommor att överleva :-)



Ha en fin dag.// Lissen

#2 - - Jamie says dream:

Jag läste sop-hora först, ha ha. Tänkte att det var ett konstigt namn på en kruxväxt...



Så det är sophora de heter - har sett en del av den där krukväxten på bilder på senaste tiden. Gillar den.

#3 - - Dessi at [Home and desire]:

Jag läste också sop hora... Haha, så fel det kan bli! ;)



#4 - - jenny ~ house of jenny:

Underbar växt/blomma! Mitt tips till dig, som har funkat hos oss. Är att dränka den med vatten en gång i veckan. den ska helst inte vara uttorkad alls... Men jag vet inte hur det är nu när det är kallare ute. Men mina lever fortfarande :)



Puss!

#5 - - Hanna - Whiterainbow:

Fina skyltar!

Karlsborg? här där jag bor finns också en ort vid namn Karlsborg :) Där Billerud har en av sina pappersfabriker i Sverige!

#6 - - Turid:

Åh, vilken fin! Var hittar man den?

#7 - - Jenny - Hugos mamma:

Super fina är dom!:)

Hoppas det är okej att jag lånar din bild?

Länkar givetvis till din blogg.



Ha en fin dag!

Upp