» Tema - Färg

 
 
 
Det här med färg verkar vara ett ständigt återkommande ämne, denna gång är det veckans tema i Fabriken.
 
Ibland känns det som att vi som gillar vitt nästan måste ursäkta oss för att vi inte vill ha färg hemma.
Att vi måste protestera när andra påstår att vitt minsann inte är en färg. Att vitt bara skulle vara accepterat
för att man kan addera vilken accentfärg man vill beroende på årstider och trender. Att det är självklart att 
man ska addera en färgklick i form av en kudde i soffan. Att utan färg blir livet trist och tråkigt.
 
Jag tycker inte att vita hem är tråkiga. Tvärtom. Ett vitt hem med svarta detaljer, lite grått i form av betong
och zink, några detaljer i trä och gröna växter kan vara mycket mer levande och ombonat än ett färgglatt hem.
De här bilderna är perfektion i mina ögon. Harmoniskt och vackert utan en enda färgklick.
 
Jag ogillar inte färg, jag föredrar bara vitt och svart - åtminstone hemma hos oss.
 
Känner du igen dig? Vad tycker du?
» Inredning & design | |
#1 - - Johanna / Fru form o fix:

Jag känner igen mig och blir så inspirerad. Jättefina bilder. Vitt ger ett oslagbart lugn. Och bilderna du länkar till, fantastiskt... Särskilt den första.

#2 - - Camillasnyahem.se:

Du anar inte hur många gånger jag själv tänkt exakt som du. Någon som har ett hem fullt av färg behöver ALDRIG ursäkta sig eller förlkara sig. Jag minns när jag skulle vara med i lokaltidningens inredningsdel och jag nästan skämdes, i MIRR EGET HEM, för att de hela tiden påpekade hur vitt vitt vitt det var. De var på gränsen till otrevliga. Varför ska man som älskare av vitt få ta emot sånt? Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kritisera någon som har ett hem med färg i, aldrig! Jag får däremot ofta höra av vänner och bekanta att "jag gillar ju inte vitt vitt vitt så jag vill ha det så här istället". VARFÖR provocerar ett vitt hem? Förstår inte!

Oj, jag blev visst lite engagerad här känner jag. :) Trevlig helg på dig!

#3 - - Turid:

Jag tycker att växtligheten ändå gör så att det blir som en färgklick som livar upp lite!

#4 - - Stämningsfullt:

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Håller verkligen med dig.
Kram Vanja.

#5 - - Design Concept - by Linda:

Jag håller verkligen med. Och bilderna du länkar till är bara så underbara, helt i min smak!

Fin fredag! /Kramar

#6 - - Sara:

I agree baby!

#7 - - camilla:

Ja du vet ju att jag råkat ut för kommentarer om just detta "provocerande vita". Bra inlägg Sofia!

Ni har så fint!

Kram

#8 - - CillaLind:

Finns inget skönare än att komma hem till sitt "vita" ljusa hem efter lång och stressig dag. Det är som balsam för själen. Keep up your good work! xx

#9 - - Anna:

Underbara bilder! Tycker ni har ett fantastiskt fint hem även om mitt eget är betydligt mer färgstarkt!

#10 - - anness design:

Såå fint med hjul på!
/Anne

Upp