» 3 favoriter, V.3

 
 
En kall vintervecka går mot sitt slut. Formexvecka, som trots att jag inte varit där, har inspirerat.   
 
 
1. Den finaste nyheten på mässan, som många verkade lägga märke till, är svenska Village
Jag gillar det enkla formspråket, läderdetaljerna och såklart färgskalan. Hållbart både material- och designmässigt! 
 
 
 
2. Att jag älskar hantverket från förr - som dörrar, lister och golv i denna hall, det vet ni nog nu. Det är synd att
saker och ting i dagens samhälle ska göras på löpande band, med fokus på kvantitet snarare än kvalitet. Det
blir inte samma känsla. Tycker jag. Ju äldre jag blir (närmar mig trots allt det där trettiostrecket..) desto mer
prioriterar jag att köpa saker jag kan leva med länge. Hantverk känns så mycket mer lockande än massproducerat.
 
Förutom det gamla skalet i den här lägenheten från Entrence Mäkleri gillade jag den ljusa hallen med en
enkel och diskret inredning. Handen att lägga nycklar i blir en rolig detalj utan att ta över hela inredningen.
 
 
 
3. Vi fortsätter på temat hantverk. Elin Lannsjö har öppnat webshop där hon säljer sin keramik. Skålarna i Raku är min favorit!
 
 
 
» 3 favoriter | Elin Lannsjö, Entrence mäkleri, Village | |
#1 - - Linda - Design Concept:

Fina favoriter du har valt ut!:) Håller fullständigt med om att det är alldeles för stort fokus på kvantitet istället för kvalitet. Man blir ju mörkrädd av all massproduktion och köphets som är just nu...

#2 - - Emma at designoform:

Men så himla roligt! Jag har just precis gjort ett inlägg om den handen, men kunde inte komma ihåg vart jag hade sett bilden! :)

Upp