» Sticklingar & jord under naglarna

 
Jag vet inte om jag har gröna fingrar egentligen, men jag är inte rädd för att testa saker (det värsta som kan hända är ju liksom att jag får köpa
en ny planta tänker jag) och googlar mig fram till det mesta. I vintras googlade jag mig till att det var då det var som bäst att beskära fikonträd.
Eftersom att min planta som stod på vintervila i källaren var mer som en buske än ett träd satte jag sekatören i den och gjorde sticklingar av de
kvistar jag klippte bort. Nu bjuder både de små sticklingarna och den gamla plantan på fina, små gröna blad. Lycka.
 
Mina Dr.Westerlund har överlevt hela vintern och bjuder kontinuerligt på sticklingar. 
 
 
Har ägnat dagen åt att plantera om stickligar och tomatplantor. Nästan som terapi att få lite jord under naglarna. 
Hoppas att ni har haft en fin helg!
 
 
 
» Huset - Vardagsrum, » Min vardag | |
#1 - - Emma Fahlstedt:

Hej
Du är varmt välkommen till Galleri Fiskhuset i Nyköping den 21/3 kl 18.30 på evenemanget "sticklingar byter händer". Mejla mig gärna så kan jag skicka mer info och håller tummarna för att du kan och vill komma!

Upp