» När man vill förändra

 
 
 
 
Kök och vardagsrum. Vi är jätte nöjda med vår nya matta i vardagsrummet. 
Jag funderar på att göra något med benen på soffan. Måla kanske. Tycker att de "sticker ut" så mycket mot resten av inredningen. 
Det kändes dock som ett ganska besvärligt projekt att behöva ta loss dem. Får se hur jag gör. Tips?
 
 
 
 
 
Jag funderar på att byta ut mina tolixstolar mot något i trä. Tänker mig fina gamla allmogestolar.
Hittade några på Blocket här om dagen, men jag funderade för länge så nu är det någon annan lycklig själ som har slagit till.  
Kan vara det nya året, det faktum att jag faktiskt har sett huset i dagsljus igen eller så kliar det bara i fingrarna, men jag vill förändra lite.
 
 
 
 
 
Min myrsine växer yvigt och charmigt där i fönstret. Gillar glasvasen med murgröna på väggen också. 
 
 
 
 
 
Och så från andra hållet - vardagsrum mot matplats. Skulle vilja liva upp matplatsen och hörnet längst bort lite. 
Vet inte riktigt hur. Jag funderar som sagt på trästolar, men mer då? Förslag?
En stor bukett grönt hade livat upp! Längtar tills man kan kliva ut i trädgården och plocka in kvistar av syren,
men just nu är hela trädgården täckt av snö så det känns långt borta.
 
 
 
» Huset - Matplats, » Huset - Vardagsrum | |
#1 - - Adrian Gustafsson :

Vad fin och intressant blogg! :)

Upp