» Trädgårdstider

 
 
Äntligen värme, grönska och trädgårdstider - som jag har längtat!
 
Det känns lite annorlunda i år, med lilla Melvin som styr dagarna. Har fortfarande inte hunnit rensa rabatterna
(så nu är det till exempel ingen idé att klippa ner förra årets pioner för då förstör jag nog de nya..) eller plantera
de där blommorna som egentligen skulle försås i mars - april. Får se om det blir något av det eller inte.
 
Oavsett om det blir några blommor eller inte så är min plan att mest bara njuta av den här sommaren!  
 
 
 
 
Plommon- och körsbärsträden blommar för fullt, fantastiskt fint att se. 
 
 
 
 
I höstas kom det upp lite belysning i trädgården (som vi har pratat om varje vinter sen vi flyttade in
2011 typ) och jag är så nöjd med den. Passar bra där och fyller sin funktion under den mörka årstiden. 
Där uppe bakom stenmuren har vi planterat en ligusterhäck för att få ett "rum" i trädgården,
i det HÄR inlägget kan du se häcken från en annan vy.
 
I eftermiddag ska vi till BVC och när pappan i familjen kommer hem kanske
jag skulle passa på att plantera de där blommorna och gräva lite i rabatterna. 
 
 
 
» Huset - Trädgård | |
#1 - - Jennie:

Mysiga bilder

#2 - - Anonym:

Vilken mysig trädgård ni ser ut att ha! :) Vi har massor med trädgårdsarbete framför oss... :)

Upp